Загальноосвітня школа I-II ст. с. Губин

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [6]
Календарне планування [0]
Презентації [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Інформатика » Уроки

Урок 15
[ Викачати з сервера (521.2 Kb) ] 04.02.2015, 11:30

УРОК 15

Тема. Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацю­вання і   

           передавання повідомлень. Робота з розвивальними програмами.

Мета. Сформувати початкові уявлення про інформаційні про­цеси; вчити називати і розрізняти інформаційні проце­си (отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень), наводити приклади інформаційних проце­сів зі своєї навчальної діяльності і в навколишньому світі; формувати інформаційно-комунікаційну компетентність; розвивати мислення, спостережливість, самостійність учнів; вихову­вати інтерес до навчального предмета.

Обладнання. Підручники, робочі зошити, комп'ютери, програмне забезпечення, таблиця «Інформаційні процеси», індивідуальні папки з опорними схемами, картки, олівці, ручки.

Зміст уроку

  1. Організаційний момент       
    • Розпочинаємо урок «Сходинки до інформатики». Посміхнітесь один одному,  побажайте успіху.
    •  Ви прийшли на урок обравши колір настрою  - колір веселки. Нехай цей колір впродовж  уроку сприяє позитивному настрою.
  2. Актуалізація опорних знань
    • Подивіться на дошку, чому ці зображення є на дошці.?

Тому що це зображення органів чуття, а  ми цей матеріал вивчали                      на попередньому уроці.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку.
    • Сьогодні ми продовжимо вивчати зміст предмету сходинки до інформатики.

Тема.   Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацю­вання і   

            передавання повідомлень. Робота з розвивальними програмами.

Мета. Сформувати початкові уявлення про інформаційні про­цеси; вчити називати і розрізняти інформаційні проце­си (отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень), наводити приклади інформаційних проце­сів зі своєї навчальної діяльності і в навколишньому світі; формувати інформаційно-комунікаційну компетентність; розвивати мислення, спостережливість, самостійність учнів; вихову­вати інтерес до навчального предмета.

Знати. Інформаційні проце­си (отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень).

  Вміти. Наводити приклади інформаційних проце­сів зі своєї навчальної   

               діяльності і в навколишньому світі, розрізняти їх.

 

  • Щоб урок пройшов результативно назвіть слова, які починаються на кожну букву і які забезпечать нам успішну роботу на протязі уроку

У – увага

Р - розум

О - організованість

К - кмітливість

  • Молодці. Якщо ви будете такими, то я чекаю від вас:

Д  -  Думок швидких

І   -  Ініціативи від усіх

Я –  Яскравих оригінальних відповідей.

  • Отже я чекою від вас активної діяльності  - тобто дії  - отож  починаємо діяти засвоювати новий матеріал.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    •   До вашої уваги загадкова скринька білого кольору у якій знаходиться предмет.  Запрошую до дії.  Прошу 3 учнів, які вдало підібрали слова,  підійти до мене.

Перша дія

1. Опусти руку в коробку, доторкнись до предмета і опиши  його.

          - шершавий, холодний, круглий…

2.  2 дію виконає    ?     Понохай  його – що відчуваєш?

           - різкий запах, приємний..  

3.  Яку дію виконаєш ти? Скуштуй  його. Який він на смак?

        - гіркий, кислий.                                                                                                                     

4. Чи виконували ми  з вами наступну дію?

         -так.                                          

5. Ви здогадалися, що це за предмет?  Погляньте на нього. Що нового ви 

      дізнались  при допомозі зору?

          - жовтий, круглий, великий.                                                                               

-  Використовуючи опорну схему, зробіть висновок щодо інформації, що ви

   отримали  (При допомозі органів чуття ми дізнались, що лимон гіркий, кислий, бага­тий на вітаміни, жовтий, пузатий….)

    

  • Перегорніть с. 6 індивідуальних папок і прочитайте підкреслене слово: дія.
  • Чому це слово виділене? бо ми виконували дію
  • Дія , яка триває певний час в інформатиці називається процесом.

Процес – це дія, а дія – це відбувається процес. Прочитайте правило, що таке процес.

  • Отже, виконуючи дії, при допомозі дотику, нюху, смаку, слуху, зору ,

          ми отримали інформацію.

  • То що таке інформація?
  • Скільки складів у слові інформація.  5
  • Який склад відповідає на запитання - хто?       Я
  • Хто отримує інформацію?         Я  людина

 

  •  Пригадаймо, коли ми прослухали інформацію про лимон

за допомогою органів чуття ми її сприйняли, отримали інформацію.

  •  На основі чого ви зробили висновок, що це лимон? –

Думали, міркували, опрацювали інформацію.

  • Учень, який куштував лимон, що потім зробив?

Розповів нам що лимон гіркий..

  • Тобто він передав нам інформацію.
  • Всю інформацію, що ви говорили я записала на дошці, що ми з нею зробили?

ми її запам’ятали. Тобто я її зберегла.

  • А для чого це потрібно?

Щоб дану інформацію використати на уроках, розказавши дома, іншим ..

 

- Отже, хто отримує інформацію?   Людина

- Людина може отримувати інформацію, обробляти, пере­давати, зберігати та

   використовувати її.  

  • Відкрийте папку і зачитайте , як називається процеси 

отримання, опрацювання, передавання, зберігання та викорис­тання

інформації    (інформаційними процесами.)

 

  • Звідки ми беремо інформацію?

З книг, малюнків, комп’ютера, енциклопедій, телевізора…

  • А чи знаєте ви як люди в давні часи зберігали інформацію ?

Пропоную перегляд презентації найдавніші засоби збереження інформації

Завдання- Які найдавніші способи збереження інформації існують і в наш час

 

Як змінювався час, так і змінювались способи збереження інформації

 

Робота з підручником.

- Перегляньте матеріал на с 68. і дайте відповідь на запитання

   Що нового ви дізналися, про що ще не велась розмова?

(передавали повідомлення)

  • Отже в різні часи, по різному відбуваються способи отримання, опрацювання, передавання, зберігання та викорис­тання інформації

 

5. Сприймання і осмислення нового матеріалу

‎- -З метою подальшого засвоєння матеріалу,  пропоную робота в групах. Ваше завдання з’ясувати, за допомогою чого можна отримувати, обробляти, пере­давати, зберігати та використовувати … інформацію

  • Об’єднайтесь у групи за кольором.
  • Підійдіть до квадрата вибраного вами кольору.

-         Завдання груп: Користуючись підручником, опорною схемою із запропонованих зображень відібрати ті, які відповідають інформаційному процесу, який записаний на  квадраті.  Наклеїти їх на листок паперу.

  • Ви працюєте  -3 хв.
  • По завершенню групи будуть звітувати, шляхом доповнення опорної схеми.

Уважно слухайте, можливо в когось буде доповнення.

              Від теоретичної роботи переходимо до практичної

6. Узагальнення і систематизація знань

1. Повторення правил безпечної роботи з комп'ютером

-  Слідуючий етап нашої роботи це - Робота з комп’ютером.

- Пропоную вам практично відтворити вивчений матеріал.

- Про що варто пам'ятати під час роботи з комп'ютером? (Про правила безпечної роботи та правила поведінки в комп'ютерному класі.)

- Перегляньте ПБР в індивідуальних папках і пригадайте правила безпечної роботиз комп’ютером.

- Прослухайте ситуацію.

Уважна другокласниця помітила на уроці, що її однокласник прихопив з собою на урок улюблені іграшки і поставив їх поряд з мо­нітором.                     Яке правило техніки безпеки він порушив?

 

2.  Практична робота учнів з розвивальними програмами

-  Ви працюватимете з розвивальною програмою  GCompris                         .

Гра «Створи малюнок»

  • Малюнки теж можуть передавати інформацію. Ваше завдання  скласти малю­нок з окремих фрагментів і дізнатись, яку інформацію він містить.
  • Для цього потрібно натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, перетягнути фрагмент малюнка з лівої частини вікна на потрібне місце. Коли всі частини будуть розміщені правильно, стане доступною кнопка ОК.

-   Для виконання завдання використайте Алгоритм роботи.

-      Прошу групі №1 зайняти місця за комп’ютером.

  1. Робота в зошиті.

 

  • Коли ви працювали з комп’ютером, яку інформацію ви здобули?

Ми познайомились із картинами художника        . На своїх картинах він зобразив природу, вулицю міста.

 

7. Підсумок уроку

  • Над якою темою працювали?
  • Яку інформацію ви отримали сьогодні на уроці?
  • Які ви знаєте інформаційні процеси?
  • Що ви зробите з цією інформацією? Дайте відповідь, користую­чись словами: опрацюємо, передамо, збережемо, використовуватимемо.

Ось і пролунав дзвінок — Закінчився наш урок, За роботу по заслузі Щиро дякую вам, друзі.

 

Д.З. Опрацювати с. 67-70.     Виконати завдання в зошиті № 1,2 за вибором.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина отримує

інформацію

 

 

               
   
     
 
   
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Людина  опрацьовує                                                                                      Людина передає  

 Інформацію                                                                                                       інформацію

 

               
   
 
     
       
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина зберігає

інформацію

 

 

Людина отримує

інформацію

 

 

               
   
 
     
   
 
 

 

 

 

 

 

 

Людина  опрацьовує                                                                                      Людина передає    Інформацію                                                                                                       інформацію

 

                   
   
 
     
       
 
   
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина зберігає інформацію

 

Категорія: Уроки | Додав: Sasha
Переглядів: 364 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz